D.H.I.F Horsens og Omegn Ordinær Generalforsamling 

09-03-2026

torsdag d. 26 marts 2026 kl. 19.00 - ca. 21.00.

Afholdt i foreningens lokale Sønderbrogade 3 st., 8700 Horsens


Velkomst ved formanden, Hanne giver ordet til Michael.

Dirigenten konstaterer, at generalforsamling er indvarslet korrekt, det har været i
bladet og det er slået op på Facebook, desværre med en forkert dato.
Datoen blev rettet på Facebook, og ved mail til hvert medlem. 


  1. Valg af dirigent, 2 stemmetællere, referent:
    Dirigent Michael. 2 Stemmetællere Finn og Lisbeth. Referent Rita.

  2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.

    Vores forening er startet i 1973 af forældre til handicappet børn, så deres børn kunne komme til idræt, fra starten var der Svømning, Boccia. Men nu består foreningen af pensionister.
    2025 blev året hvor der ikke længere blev spillet Boccia i vores forening. Ved generalforsamlingen sidste år blev der ændret en lille smule i vores vedtægter, så det sociale aspekt kom ind.
    Der blev valgt 5 bestyrelsesmedlemmer, men ingen suppleanter, der blev givet samtykke til, hvis der kom nogle, kunne de komme ind på disse poster.
    Der blev holdt Bankospil i Januar, Februar, Marts og April, da der fra April kun var 4 bestyrelsesmedlemmer, kunne dette ikke videreføres resten af året.
    Sommerfesten blev afholdt lørdag d. 14. juni med lækker mad fra Sejt kro.
    Michael, Tove, Ulrike og Bjarne var flinke til at hjælpe til, da der kun var 3 bestyrelsesmedlemmer til stede, Tak til dem.
    Der er indkøbt et køle/Fryseskab så der kan serveres is til fester og der er mulighed for at få maden på køl, det lille køleskab er altid fuld af drikkevarer.
    I Juli fik vi en henvendelse fra PARAsport som vi er medlem af om vi kunne oprette en aktivitet med Bowling. De handicappet som bowlede ved HHIK stod uden leder ved sygdom. Vi oprettet en aktivitet med Bowling og HHIKs 14 medlemmer meldte sig ind i vores forening, 8 af dem har deltaget i PARAsports stævner.
    Julefrokosten blev afholdt søndag d. 30. november i OASEN med musik af MH,
    der deltog 27 medlemmer.
    Der er planlagt en Sommerfest d. 13. juni og en Julefrokost d. 28. november 2026.


    Status fra Holdene.


    Damemotion: Rigmor fortæller, Vi er 12 på holdet,
    vi render rundt i det her stykke, hvor vi sidder nu.
    Vi laver gymnastik i en time, vi går og løber, laver øvelser for hele kroppen, ned at ligge på gulvet på en måtte, så slutter vi med at give hinanden massage på ryggen, vi har det hyggeligt.


    Kreativ: Hanne fortæller, Den køre lidt op og ned i kreativ.
    Jeg prøver at være her hver mandag, og når jeg så endelig ikke kan være her, så er der vrøvl.
    Kan jeg ikke nå bussen hjem kl. 16, så må jeg vente i 50 minutter på en næste bus og er hjemme efter kl. 17. Jeg ved ikke om vi skal forsætte kreativ. Der er kommet en dame med fra Indien, som ikke er meldt ind endnu, men jeg regner med at hun kommer med den næste gang, så det kører lidt op og ned.


    Motion for hensyntagende: Rita svarer at det er lagt ned.

    Stavgang: Lone R fortæller, Vi er desværre kun 4 til at gå,
    så det er ikke ret meget.
    Vi har det hyggeligt, når vi går hver mandag.
    Der kan godt være potentiale for at have nogle flere med siger Michael.
    Ja det kunne der godt.


    Svømning: Rita fortæller, Svømning går rigtig godt, vi har frafald nøjagtig som alle andre steder i foreningen. Vi har nogle der er blevet syge og vi ved ikke om de vender tilbage, pludselig kommer der et opkald, hvor der bliver sagt at man ikke kommer mere, jeg er blevet for dårlig. Tilgangen af yngre mennesker går træg, men vi kan håbe, når det bliver sommer at der sker noget.
    Jeg ved at jeg får et opkald fra Lindehøj, om der er kommet kontingent stigning
    eller andre ændringer. Der bliver spurgt til om jeg vil komme og revidere den seddel der hænger deroppe, det gør jeg selvfølgelig. Jeg spørger naturligvis om de stadig henviser folk til os, de har været gode til at henvise til os. Nogle syntes det er dyrt. Hmm dyrt, så ved de ikke hvad prisen er på en almindelig billet er deroppe. Enkelt voksen billet er 55 kr. Der skal ikke svømmes ret mange gange før et medlemskab er billigere.

    Bowling: Hanne fortæller at de spiller om tirsdagen, kl. 17. Arne og Hanne har begge andet arbejde og frivilligt arbejde, så det er tjuhej afsted til Bowling.
    Vi startede med 13 spillere, som kom med over fra HHIK, de har så bragt en mere med. Vi fik også en henvendelse fra en vejleder om vi kunne tage en mere ind, det har vi gjort og de hygger sig. De 8 tager til stævner og vi har været til 6 stævner siden sommerferien, og skal så til FM her d. 19 april. Hvis I har set den ene facebookgruppe, har jeg lagt et billede af dem, der har fået medalje, den sidste skulle jo også med på billedet. Der var præmie overrækkelse i lørdags i Vejle, der var vi i 6 timer. Det går rigtig godt og de hygger sig, Berit er enig og siger. Der er to der vil til stævne efter sommerferien. Nu skal vi lige have talt point op og rykket rundt.


  3. Forelæggelse af det forløbne års regnskab til godkendelse. Michael fremviste og gennemgik regnskabet for 2025.
    Regnskabet blev godkendt af forsamlingen.
    Jeg kørte op til Finn, hvor Lisbeth også var til stede.
    Regnskabet blev revideret af Finn og Lisbeth d. 10. marts 2026.
  4. Fastsættelse af Kontingent.

      Nu har I hørt hvad jeg fortalte om alle tallene så hav det lige i baghovedet når jeg viser det næste slide. For vi er nød til at gøre lidt, og det er meget lidt vi gør.
      Vi hæver kontingentet med 25 kr. og tillægget for de her aktiviteter som I er vant til, de har kostet 225 kr., det forsætter de med at gøre. Dog vil vi gerne hæve svømning til 250 kr., for den koster bare lidt ekstra at drive, Når vi så ser på hvad en bowler betaler, så betaler de fra 750 kr. og op til 1200 kr. alt efter hvilke rækker de spiller i, og hvor mange stævner de er til. Så hvis der er nogle der vil sige at det er dyrt (selvfølgelig de 225 kr. oveni. Så skal vi ikke snakke om 500 kr. for en halv sæson når man går til svømning, når man giver 1400 kr. til bowling.
      Passive medlemmer sætter vi op til 250 kr. pr år. Tove spørger giver vi ikke 450 kr. i dag, Jo men så kommer tillægget for aktiviteten oven i, de to tal lagt sammen giver det 450 kr. førhen, det kommer til at give 475 kr. Er man svømmer er prisen for medlemskab 250 kr. og aktiviteten 250 kr. i alt 500 kr. pr. sæson, i alt en stigning på 50 kr. for svømning fra næste sæson.

      Et medlem udtaler, at det kommer man ikke til at svømme for nogle steder.
      Michael fortæller at de giver meget mere nede hos dem, men det skal jeg ikke sammenligne med.
      Aila spørger om det var sidste år eller forrige år kontingentet steg, Nej siger Michael, Michael spørger Rita om hun kan huske det, jeg mener det er 3 år siden.
      Bente spørger om det bliver fra sommerferien, Michael bekræfter at det bliver fra næste sæson 2026, I får ikke en ekstraregning. Ejner kom med en kvik bemærkning, folk kan få noget mere for deres penge, de kan bare svømme noget mere, så bliver der grinet.
      Hvad siger I til det? For vi skal beslutte at stemme om det.
      Skal vi stemme skriftligt elle kan vi gøre det med håndsoprækning?
      Håndsoprækning er valgt. Dem der stemmer for, op med labben,
      Finn og Lisbet har I også overblikket, at der er et flertal der stemmer for forslaget? Begge siger Ja.
      Skal vi for en god orden skyld sige, dem der ikke stemmer for forslaget op med labben, der er en der stemmer imod forslaget.
      Forslaget er vedtaget.
      Medlemskab hæves med 25 kr.
      Aktivitet svømning, vand motion hæves med 25 kr., Øvrige aktiviteter uændret.
      Vi kører med de nye kontingenter fra efteråret 2026.

    1. Behandling af indkomne forslag. Forslag skal være bestyrelsen i hænde senest 8 dage før generalforsamlingen.
      Ingen indkomne forslag.

    2. Valg til bestyrelsen.
      Det forholder sig sådan at det er en turbulent forening vi er i her.
      I år er det Gitte der er på valg, Modtager genvalg, Er genvalgt
      Hanne er på valg. Modtager genvalg, Er genvalgt
      Preben er på valg, Preben modtager ikke genvalg.
      De har talt med Arne om han vil træde ind på posten for de to år, Har han noget imod det? Nej. Arne er hermed valgt til bestyrelsen
      Benny valgte sidste år at stoppe, så vi mangler en til at gøre hans turnus færdig for et år. Sidder der nogle af de unge piger der kunne have lyst til det? Eller de unge herrer? Nej. Hvad med dig Michael, Hvis det er løsningen, så hænger I også på mig til næste år. Det blev Michaels hverv, han blev valgt til at færdig gøre Bennys turnus færdig.

    3. Valg af 2 suppleanter.
      I løbet af året har vi haft hjælp af Arne og Berit, som sidder her også,
      Når vi kommer til valg af suppleanter, så vil vi gerne foreslå at Berit får den post.
      Hun har allerede varetaget nogle ting siden hun nu startede ind her.

      Berit er valgt for 1 år.
      Det bliver besluttet at de selv må supplere med en ny suppleant, når denne findes.

    4. Valg af 2 revisorer og 1 revisor suppleant.
      Finn ønsker genvalg. Finn er genvalgt.
      Lisbeth ønsker genvalg. Lisbeth er genvalgt.
      1 Revisor suppleant: Tove ønsker genvalg. Tove er genvalgt

    5. Intet under eventuelt.

      Der serveres kaffe, te og boller med tilbehør og småkager. 


      Efter generalforsamlingen vil Michael vise billeder fra og fortælle om hans tur til
      Vietnam, som han og hustruen var på tidligere i år.
      Det var nogle smukke billeder og fin beskrivelse af turen. Mange tak for rejsebeskrivelsen.

       

      Referent Rita


      Del siden

      Deadlines for at få ting med i bladet er:


      8/5-2025 for blad nr. 2


      Medlemmer er mere end velkommen til at komme med indslag til bladet.


      Sendes til:

      dhifhorsens@gmail.com

      Indkaldelse til Ordinær Generalforsamling

      09-03-2026

      Torsdag den 26. marts 2026 kl. 19.00 – ca. 21.00
      Afholdes i Foreningens lokale Sønderbrogade 3, 8700 Horsens


      Velkomst ved formanden


      1.: Valg af dirigent og 2 stemmetællere.
      2.: Bestyrelsens beretning for det forløbne år.
      3.: Forelæggelse af det forløbne års regnskab til godkendelse.
      4.: Fastsættelse af kontingent.
      5.: Behandling af indkomne forslag. Forslag skal være bestyrelsen i hænde senest 10 dage før generalforsamlingen
      6.: Valg til bestyrelsen.
      7.: Valg af 2 suppleanter.
      8.: Valg af 2 revisorer og 1 revisorsuppleant
      9.: Eventuelt.


      Gerne tilmelding på dhifhorsens@gmail.com eller 75611013


      Efter generalforsamlingen vil Michael vis billeder fra Vietnam


      Del siden

      JULEAFSLUTNING FOR BOWLINGHOLDET.

      21-01-2026

      Den 16. december holdt bowlingholdet juleafslutning i DHIFs lokaler. Bowlingspillerne var mødt op sammen med nogle pårørende, og der deltog bestyrelsesmedlemmer. I alt var der 23 til julemad, som var hentet hos Hatting Brugs.
      Den bestod af Marineret sild med karrysalat og kapers, Fiskefilet med remulade og citron, Æg med rejer, citron og mayonnaise, Kamsteg med rødkål og asier, Leverpostej med champignon og bacon, Risalamande med kirsebærsauce.


      Spillerne var glade for at deres tidligere leder Iben deltog.


      Før risalamanden blev der sunget Højt fra træets grønne top. Og så blev der taget et billede af spillerne sammen med Arne.

      Henrik fik mandelgaven.


      Inden spillerne forlod juleafslutningen fik de en lille julehilsen med.


      En lille julehilsen – og ja, vi ruller lige ind med lidt julehumør!
      Tak for en fantastisk efterårssæson fyldt med strikes, spares og (lad os være ærlige) et par kugler i rendestenen.
      Nu er det tid til at pudse juleskoene, give armen en velfortjent pause og ønske hinanden en rigtig glædelig jul og et godt nytår.


      Vi glæder os til at se jer igen den 13. januar 2026, klar til nye kast, nye grin og forhåbentlig endnu flere strikes!


      Glædelig jul – og tak for efterårssæsonen!


      Arne og Hanne

      JULEFROKOST 2025

      21-01-2026

      27 havde tilmeldt sig årets julefrokost den 30. november kl. 12 på Oasen. De første kom
      allerede lidt over kl. 11.


      Klokken 12 blev der budt velkommen.


      ”Velkommen til årets julefrokost!
      Hvor er det dejligt at se jer uden bade og gymnastiktøj!
      Vi håber, I er kommet friske, måske en anelse sultene, og helt klar til at nyde Oasens lækre mad og MH’s musik.
      Vi tager i dag en slapper fra madlavning, og så lader vi julehyggen gøre resten her 1. søndag i advent, inden den travle julemåned starter i morgen.


      Skål, og rigtig god fornøjelse!”


      Derefter blev der orienteret om det praktiske, så vi kunne komme i gang med julefrokosten.


      Vi fik serveret de traditionelle sild og rødspætter.


      Efterfulgt af Flæskesteg m. rødkål, julekål m. medister, flæsk, sylte og rødbeder.


      Så blev det tid til at spille banko om de medbragte pakker. Hanne og barnebarnet havde pakket kort og brikker i poser, så de blev hurtigt delt ud. Når der var en fuld plade blev den tjekket, og så kunne der hentes en pakke. Ulrike stod for at råbe op. Da alle havde fået en pakke blev der spillet om de sidste pakker.


      Risalamande m. kirsebærsovs blev herefter serveret. og der var en mandelgave til hvert
      bord. Til sidst fik vi kaffe og the med julesmåkager.


      MH-onemanband underholdt under julefrokosten. Deltagerne begyndte at forlade Oasen mellem 15 og 16. Dem der var tilbage kl. 15.55 sang på opfordring af Bente skul gammelt venskab ren forgå.

      Ny aktivitet Bowling i DHIF

      15-07-2025

      I juli fik vi en henvendelse fra Parasport om, vi kunne oprette en aktivitet med bowling.

      De handicappede, som bowlede ved HHIK, stod uden leder på grund af sygdom.
      Så vi oprettede en aktivitet, hvor 14 af HHIKs medlemmer har meldt sig. 8 af dem deltog lørdag den 13. september i Parasports stævne hos Bowl and Fun i Horsens.
      Se billeder i fotoalbum.

      Referat Sommerfest 2025

      15-07-2025

      DHIF Horsens sommerfest 14. juni 2025


      Det var året første sommerdag, da vi havde vores sommerfest.


      Der var dækket op med sommerfugle tema, som gik igen fra indbydelsen, og blomsterne fra Charlottes konfirmation blev genbrugt..


      34 havde tilmeldt sig.


      Bestyrelsen bød medlemmer og gæster velkommen, og der blev fortalt, at Renë på Sejet kro havde lavet menuen til os.


      Vi startede med Dampet ising medaljon med laks på salat med kaviar-hummermayonnaise samt 2 tarteletter med høns i asparges


      Derefter var der hovedretter Kalveculotte, barbecuemarineret grisefilet, kylling i fløde-estragonsauce
      hertil flødekartofler, små ovnbagte kartofler, ærte-/aspargessalat,
      broccoli-/gulerodsslaw squashsalat med feta og cherrytomater.
      Michael stod på bedste kokkemaner for at skære kødet ud.


      Efter vi havde spist godt af hovedretten, sang vi Bjørn Tidmands Lille sommerfugl.


      Så blev det tid til at uddele flidspræmier og pokal. Aase, Lillian og Ulrikke fik deres overrakt og læst deres indstilling op.


      Lillian modtog på vegne af Lone, Conny og Rigmor deres flidspræmier og pokal, som hun giver dem, når de mødes næste onsdag.


      De sidste 2 Aila(hun var gået hjem) og Inger får deres i næste uge.


      Desserten var Hindbærfragilite’ med jordbærskum. Til diabetikerne var der sukkerfri is med sukkerfri kompot af hindbær, jordbær og rabarber.


      Michael prøvede inden, at medlemmerne fik lov at gå efter dessert, at finde de manglende suppleanter og det manglende bestyrelsesmedlem. Det lykkedes ham dog ikke.


      Der blev sat overskud mad frem, som man kunne tage med hjem.


      Heldigvis var der flere af medlemmerne, der tog en tørn med at rydde op. Mange tak til dem.


      Bestyrelsen

      Del siden

      Referat Generalforsamling 2025

      05-05-2025

      D.H.I.F Horsens og Omegn afholdt Ordinær Generalforsamling d. 25.3.2025
      KL 19.00 - 21.00 Sønderbrogade 3 st. 8700 Horsens


      Benny bød velkommen


      Inden dagsorden får Rita ordet, jeg gennemgår afkrydsnings skemaer for hvilke medlemmer der har betalt deres kontingent og hvilke der ikke har.
      Der var kun 2 fra Bocciaholdet der havde betalt deres kontingent for 1 sæson 2025 på trods af at de har spillet i flere uger.

      Navnene blev læst op på dem der havde FRAVALGT at betale deres kontingent for sæson 1 2025. De er blevet informeret om at deres Aktive medlemskab er ekskluderet i D.H.I.F Horsens og Omegn og derfor ikke kunne deltage i foreningens Ordinær Generalforsamling.


      DAGSORDEN


      1. VALG AF DIRIGENT, REFERENT, OG TO STEMMETÆLLERE.


      Dirigent: Michael. Referent Rita, 2 Stemmetællere Finn og Lisbeth


      2. FORMANDENS BERETNING FOR DET FORLØBENDE ÅR. Se denne


      KORT STATUS FRA HOLDENE


      Holdenes status om deres aktivitet.
      Damemotion: Lilian fortæller, at de gør gymnastik i 12 uger, derefter går de tur hver anden uge om aftenen, de slutter af med lidt i maven.


      Kreativ: Benny fortæller, Vi er tre personer, vi har været fem, vi har valgt at holde pause, det er lige lidt nok kun at sidde tre personer. Der blev spurgt hvad laver I? En strikker, en syr, så snakker vi og drikker kaffe, vi har valgt at sætte kreativ i bero indtil sommerferien, så er vi klar til efteråret.


      Hensyntagende motion: Rita fortæller, Der er ikke mange tilmeldte, de er to, men de er effektive, det er hovedsagen, de pålidelige, en enkelt bliver væk ind i mellem, men der er en god grund til det. Ellers kører det fint.
      Der bliver spurgt hvad dag det er, Det er om mandagen kl. 15.00- 16.00 og du skal være
      velkommen.


      Stavgang: Lone fortæller, at de desværre også kun er tre og pt er vi kun to, da den ene er blevet opereret. Det går noget tid endnu inden hun kommer med igen, Flemming deltager hver anden mandag, og han har hunden med, da den skal luftes alligevel.


      Svømning og vandgymnastik: Rita fortæller, på holdene er der også nedgang, folk falder fra, det er hovedsagelig dødsfald og sygdom. Når man ser bort fra det, syntes jeg at det går rimelig i Svømmehallen


      De fleste er glade for at være i de to nye bassiner, Bente fortæller at Ejner og hun er utrolig glad for det. Hvad med dig Anja har du haft nogle udfordringer deroppe? Ja hun har lidt udfordringer med at der kun er handicap adgang i to af bassinerne jeg kan bruge, og det nye banebassin 50 m kan jeg ikke bruge da der ikke er adgang for handicappet. Der er jo sådan at vi skal være inde i det nye 50 meter bassin og i det lille varmtvands bassin til max 15 udøvere.

      Kommunen regner ikke med at de unge elitesvømmere kan have et handicap, så man har valgt at lave et bassin med to trapper det er svært for vores medlemmer.

      Michael siger. Det er fordi Horsens kommune ikke er en parasports kommune, som Vejle er, der kunne man ikke drømme om at bygge noget der ikke tog hensyn. Det lyder også vildt at sådan noget offentlig ikke skal overholde nogle fastsatte regler.

      Så kan vi tage de gamle omklædningsrum, som er blevet til UNISEX rum, hvor offentligheden frit kan benytte dem. Igen er handicappet blevet skubbet ud. Bente fortæller at hun også er udfordret nogle gange, hun skælder ud på de ikke handicappet som benytter det lille handicap toilet i den store dame omklædning. Kan du læse, for på skiltet står der handicap toilet, Der kommer tit nogle, og de sviner meget, man skal altid rydde op efter dem. Det er ikke rimelig.

      Vi har rigtig mange der ikke klæder om, de kommer med badetøjet på, gør sig våd og går ind i bassinerne. UDEN AT VASKE SIG. Michael siger at det er en kultur i dag, der er så meget fokus på kroppen desværre. Jeg kan bringe det videre til Niclas, og så må vi se hvad der kommer ud af det.

      Anja Vil prøve at eksperimenterer med hendes hjælper, Hun vil prøve at klæde om inde i Dameomklædning, Så kunne folk se at omklædningen godt kunne fungere for hende. vi kan håbe at det kan ændre noget, Respekt for dig. Jeg håber de mennesker tager ordentligt imod dig.

      Anja siger, Hvis de ikke gør, så har jeg heldigvis nogle brede skuldre. Alternativet til bad, er jo en stor gang bakteriesuppe i bassinerne. Genindfør opsynsfolkene i omklædningsrummene.

      Hans Jørn har udfordringer med at der ligger badetøj på gulvet, og det er svært som blind at se det. Det hører absolut ingen steder hjemme. De pågældende lader som ingenting og tager ikke ansvar.


      3. FORELÆGGELSE AF DET FORLØBENDE ÅRS REGNSKAB TIL GODKENDELSE.


      Michael fremlagde og gennemgik regnskabet for 2024, for de fremmødte medlemmer
      Regnskabet blev vist på lærredet som de sidst 2 år.


      Som budgettet ser ud for 2024, kan foreningen leve 11 år.
      Er der nogle der har spørgsmål eller kommentar til regnskabet?
      Der var ingen spørgsmål eller kommentar.


      4. FASTSÆTTELSE AF KONTINGENT.


      Vi foreslår, at vi forsætter med uændret kontingent i efteråret 2025 og forår 2026.
      Ingen havde indvendinger mod uændret kontingent.


      5. BEHANDLING AF INDKOMNE FORSLAG.


      Der er fra bestyrelsen foreslået nogle ændringer i vedtægterne se dette i vedtægtsændringer
      Gul er tilføjelser. Lilla er ændringer.
      Der blev spurgt om de fremmødte ville stemme om hver enkelt vedtægtsændring, eller samlet? Der blev besluttet, at de fremmødte ville stemme om alle vedtægtsændringer samlet. Lillian spørger hvad så med dem der ikke har mail? Michael svare at de får dem leveret personligt, det er sådan, at har medlemmet ikke en mail selv, er systemet sat op til at posten tilgår foreningens mailboks, så printer vi dem ud og så får træneren dem.
      Afstemning om vedtægtsændringerne


      Kan man stemme for vores vedtægtsændringer skriver man JA

      Kan man ikke stemme for vores vedtægtsændringer skriver man NEJ


      Imens vi venter på at optællingen bliver ordnet, serveres der en øl eller sodavand til hver

      Stemmerne er optalt
      Der er 24 stemmeberettiget
      Antal Stemmer FOR vedtægtsændring: 23 stemmer JA
      Antal Stemmer IMOD vedtægtsændring: 0 Stemmer NEJ
      Antal Stemmer BLANK vedtægtsændring: 1 Stemmer Blank.

      VEDTÆGTSÆNDRINGERNE ER VEDTAGET.


      6. VALG TIL BESTYRELSEN. (FOR 2 ÅR)

      3 personer for 2 år


      Det har været et turbulent år må vi erkende, frem og tilbage, som Benny også
      nævnte har vi mistet to medlemmer, som begge sad i bestyrelsen. Så det har været
      rigtig svært at få det hele rokeret rundt med vores suppleanter ind, vi tror vi har styr
      på det nu. Vi har været rigtig mange år tilbage og vi ved at på ulige år skal der
      vælges 2 til bestyrelsen og Preben som er en af dem, sagde sidste år at han tog et år,
      og det har han gjort, han ønsker IKKE genvalg.
      Benny er også på valg, han modtager så gerne genvalg.
      Vi mangler 1 person for en 2-årig periode.
      Så er det at der skal være 24 hænder mindst. Arbejdet er meget spændende, det er
      lærerigt, og vi har det okay sjovt ind i mellem.
      Er der en der har lyst, er det nu chancen er der.
      Der er en her der melder sig, hvem er du? Annelise Jørgensen.


      Så har vi nogle der skal vælges for et år, for at lukke hullerne efter dem der ikke er her mere, Desværre.
      Vi har haft Dennis inde, han har også valgt at stoppe. Så vi mangler en for et år, til at
      gøre Hazels periode færdig.
      Lisbet siger at der kommer til at mangle to, Michael siger at vi har Hanne et år mere.
      Hanne forsætter. Vi mangler to for et år, er der to der vil give os et år og bliver så
      glade for det, at de bliver her 10 år mere lige som Hanne, så er det nu I har chancen.
      Hanne siger, Vi gider ikke have den ekstraordinær generalforsamling.
      Preben beslutter sig for at tage et år mere. Hvad med nogle af jer nede i hjørnet?
      Benny siger at det ikke gør ondt.
      Det kunne være rigtig godt at få den lukket i aften.
      Det er meget hyggeligt at mødes og få kaffe og kage hver gang.
      Hvor meget tid kræver det? Hanne siger at hun har siddet et år sammen med nogle
      andre, og det eneste tidspunkt syntes jeg at de er blevet bedt om at lave noget er til
      sommerfesten, da skulle der dækkes borde, ellers har de faktisk ikke lavet noget
      Efter meget pres giver Gitte Due Kristensen sig og vælges ind.
      Følgende er valgt til bestyrelsen
      Benny, valgt
      Hanne, sidder et år mere af sin periode. Preben valgt for et år.
      Annelise og Gitte valgt for 2 år.


      7. VALG AF 2 SUPPLEANTER. (FOR 1 ÅR)

      Valg af 2 suppleanter (for 1 år)
      Valg af 1 og 2 suppleanter
      Britta var suppleant, men hun udvandrede og ønskede ikke genvalg


      Så vi mangler 1 person, vi mangler i reglen set to. Vi har erfaring med at vi bruger dem.
      Anja valgt, hun trækker sig senere.
      Hvis ikke et medlem melder sig, kan vi så give bestyrelsen lov til, hvis de
      falder over 1 kandidater, tager medlemmet ind som suppleant.
      De fremmødte vedtager forslaget.
      Et medlem spørger om foreningen bliver ved med at bestå?
      JA, FORENINGEN BESTÅR.


      8. VALG AF 2 REVISORER OG 1 REVISORSUPPLEANT


      Nuværende revisorer:
      Finn (Modtager genvalg)
      Lisbeth (Modtager genvalg)
      Finn valgt for 1 år
      Lisbeth valgt for 1 år


      Revisorsuppleant:
      Tove Nebsbjerg valgt for 1 år


      9. EVENTUELT.
      Er der nogle der har noget at sige, Så er ordet frit. Alt kan diskuteres intet kan
      besluttes. Ellers vil jeg bare sige velkommen til de nye bestyrelsesmedlemmer.
      Tak for fremmødet, for god ro og orden.
      Rita får ordet.
      Velkommen i foreningen og dens fine arbejdsplads. Jeg vil opfordre dem der sidder i
      bestyrelsen til at kunne læse og skrive og ikke mindst tallene. Vi har haft
      bestyrelsesmedlemmer der ikke kunne læse og der har været flere der ikke kunne
      skrive, det kan bare ikke bruges til noget.
      det kan ikke være meningen at arbejdet hænger på to mennesker. Tak.


      Benny spørger Preben Hvad kan du? Læse og skrive? Hvilket Preben svarer Ja jeg kan læse og skrive.


      Så er der tid til kaffe, te og brød.
      Tillykke med valget til de nyvalgte i den kommende bestyrelse
      Tak for hjælpen til de medlemmer der hjalp med oprydningen.
      Referent Rita

      Del siden

      Ordinær Generalforsamling

      15-03-2025

      D.H.I.F Horsens og Omegn Ordinær Generalforsamling
      d 25 marts 2025 kl. 19.00 – 21.00 afholdes i foreningens lokale

      Sønderbrogade 3, 8700 Horsens

      Dagsorden

      Velkomst ved formanden

      1. Valg af ordstyrer, referent og 2 stemmetællere
      2. Formandens beretning
      3. Kort status fra holdene
      4. Forelæggelse af det forløbende års regnskab til godkendelse
      5. Fastsættelse af kontingent
      6. Behandling af indkomne forslag. Forslag skal være bestyrelsen i hænde senest 10 dage før Ordinær Generalforsamlingen.
      7. Valg til bestyrelsen (for 2 år)
      8. Valg til bestyrelsen (for 1 år)
      9. Valg af 2 Suppleanter til bestyrelsen
      10. 2 Revisorer
        1 Revisor suppleant
      11. Eventuelt

       

      Navne på de opstillede til bestyrelsen sendes til medlemmerne hurtigst mulig efter næste bestyrelsesmøde d. 30.1.2025.

      Bestyrelsen modtager gerne navne på medlemmer der vil stille op til bestyrelsen, personerne skal have givet samtykke til opstillingen.

      Del siden

      Mindeord

      15-03-2025

      D. 31.12.2024 om aftenen er Annette sovet ind efter kort tids sygdom.
      Finn har mistet sin kære og mangeårig livsledsager, familien har mistet et kærligt familiemedlem, som gjorde alt for at deltage i det hun og Finn blev inviteret til.

      Finn har passet Annette med stor kærlighed, omsorg og varme i den sidste tid hun lå hjemme. De har bygget et hjem op der har dannet rammen med masser af nærvær, et hjem hvor døren altid stod åben og hver en gæst blev budt indenfor til lidt til ganen og en snak.

      Annette har været medlem af D.H.I.F Horsens og Omegn i over 50 år. I 2023 blev Annette og Finn udnævnt til æresmedlemmer, hvilket de begge blev meget rørt over. Tidligere har de stået for indkøb for bestyrelsen, Annette har tidligere gået til hånde når der har været arrangementer. Annette har været en mangeårig suppleant i bestyrelsen i 2024 beklædte hun posten som suppleant og rykkede op som bestyrelsesmedlem.
      Annette har været aktiv på gymnastik hold, varmtvandstræning, stavgang og kreativ i flere år og hun var vellidt af medlemmerne.

      En smuk stjerne blev tændt og vil altid stråle.




      ÆRE VÆRE DIT MINDE




      Vi føler med og tænker meget på Finn, samt Annette og Finns familier i denne svære tid.

      Del siden

      Referat af D.H.I.F julefrokost

      15-03-2025

      Referat af D.H.I.F Julefrokost på Oasen d. 24.11.2024 kl 12-16.

      Kl 11.30 begynder medlemmerne at ankomme. Medlemmer hilser på hinanden og ret hurtig falder
      de i snak, både dem man ser jævnlig og dem man ser når der er arrangementer i foreningen.

      Kl 12.00 Bød Benny velkommen til medlemmerne og ønskede dem en god dag.

      Endnu et år hvor der blev afholdt julefrokost på Oasen, igen blev vi mødt at et velkendt og kompetent personale. Bordene var smukt dækket i julens farver, og maden var som vanlig meget indbydende og der var rigelig mad. Vi blev bespist med lækkert tilberedt mad blandt andet pandestegt fiskefileter, og hjemmelavet medisterpølse uden mel, virkelig lækkert. Morten gav vore ører en julekurv af blandet musik der i blandet julens melodier. Der var rigeligt til alle af mad og musik samt 1 enkelt genstand, de efterfølgende genstande betalte gæsterne selv. Samtaler og latter summede rundt ved bordene, når munden ikke var beskæftiget med den lækre mad. Da vi havde spist os igennem alle de lune retter, var det for nogle, tid til at justerer lidt på livremmen.

      Så var tiden inde til bankospil. Ved ankomst havde hvert medlem en gave med til bankospillet, nogle medlemmer kom med flere gaver. Efter salg af plader kom vi hurtig i gang med spillet. Da alle havde vundet en pakke, og alle plader var samlet ind. Var der gaver i overskud, så pladerne blev delt ud og der blev spillet til alle pakker havde fundet en ejer. Udpakningen af gaverne gik hurtig, og snart var alle klar til efterretten og ikke mindst kaffen og de hjemmebagte småkager.

      Så var der tid til at Risalamande med kirsebærsovs kom på bordet og jagten på mandlen gik i gang, der blev spist i rigelige mængder. Snart sad en heldig jæger ved hvert bord med en hel mandel og det blev naturligvis belønnet med en mandelgave.

      Musikken blev i år leveret af MH-Onemanband v. Morten Heitmann, Han blev rost for sit arbejde af mange af medlemmerne, flertallet havde nydt at der var kommet en ny musiker, andre var knap så begejstret, ja sådan er det når der sker uventet ændringer.
      Der skal lyde tusind tak til hvert enkelt medlem for at støtte op om årets julefrokost, og jeres opbakning i gennem 2024.

      Tak for det forgangene år, I ønskes et rigtig godt og lykkebringende nytår
      Bestyrelsen håber I vil støtte op om foreningen i 2025.

      På vegne af bestyrelsen
      De hjerteligste hilsner
      Rita

      Del siden

      Kontakt tider til bestyrelsesmedlemmer

      16-04-2024

      INGEN opkald til bestyrelsesmedlemmer før kl. 9.00 og efter kl. 17.00
      Det er mennesker der arbejder frivillig og de skal have mulighed for at holde fri, ligesom andre mennesker.
      DETTE SKAL RESPEKTERES

      På vegne af Bestyrelsen
      Rita

      Del siden

      Sommer Arrangement Aflyst

      16-04-2024

      Bestyrelsen er nød, til at aflyse årets Sommer arrangement, da bestyrelsen ikke er fuldt bemandet.


      På vegne af bestyrelsen

      Benny

      Del siden

      Svar på opslag på facebook 2-8/2023

      06-08-2023

      På baggrund af Bennys opslag på Facebook,

      hvori der stod at Benny og Hazel stoppede i foreningen, har vi afholdt et møde i foreningen med Benny.
      Foreningen D.H.I.F Horsens og omegns formand Benny og leder af Kreativ Hazel har været og er igennem en
      meget svær tid med sygdom og flytning.


      Konklusionen af mødet blev at Benny og Hazel har bedt om orlov hvilket er blevet accepteret.
      Næstformand Jann Otto træder ind som formand indtil Benny melder sig klar,

      Jann Otto vil gøre sit bedste for at fylde denne post ud.


      Bankospillet i August måned bliver ikke afholdt pga af det ovenstående. Vi vil forsøge at afholde banko første søndag i september hvis alt går vel.


      I tilfælde af at Benny ikke er klar til at hjælpe med Banko og der stadig er interesse for at afholde Banko, skal vi bruge ekstra hjælp,

      så vil du hjælpe? Så kontakt Jann eller Rita.
      Vi ønsker Benny og Hazel Rigtig god bedring og omsorgsfulde tanker sender vi til jer.


      De kærligste hilsner
      Jann Otto og Rita

      Del siden

      VIGTIG. ÆNDRINGER TIL SOMMERARRANGEMENT 2023

      25-05-2023

      Giv gerne denne besked videre til andre medlemmer der IKKE kan modtage E-mail fra foreningen, på forhånd tak.


      Kære medlemmer


      Vi har i bestyrelsen på sidste bestyrelsesmøde besluttet at nedsætte antallet af billetter fra 2 billetter til 1 billet til drikkevarer, samtidig sætter vi også prisen ned fra 250 kr til 200 kr for medlemmer

      og fra 300 kr til 250 kr for ikke medlemmer.


      I stedet for at I skal indbetale til Rita eller Benny kan beløbet overføres til foreningens konto reg nr 1551 kt nr 1224301


      husk at skrive jeres medlems nr og navn på indbetalingen.


      HUSK TILMELDING til Rita eller Benny


      De hjerteligste hilsner

      Bestyrelsen

       

      Rigtig god aften og weekend.

      Del siden

      Referat ordinære Generalforsamling

      25-05-2023

      Referat af den Ordinær Generalforsamling d. 29-03-2023 kl. 19:00 i foreningen lokaler Sønderbrogade 3, 8700 Horsens.


      Der var mødt 33 personer op.

      Formand Benny Petersen bød velkommen.


      P.1. Valg af ordstyrer: Michael fra DGI blev valgt til ordstyrer.

      Jens Per og Lone blev valgt til stemmetællere.


      P.2. Formandens beretning. Det er en ny bestyrelse for foreningen, og bestyrelsen gør deres bedste for foreningen. Der er kommet nye låse i dørene og med tilhørende nøgler, desuden er der kommet overvågning op i lokalerne. Der er sat nye lamper op, den vigtigste gevinst er for de medlemmer der har et synshandicap, belysningen er blevet betydelig bedre, oven i det er belysningen energibesparende, med en forventelig økonomisk besparelse på mellem 50 -60 % af vores tidligere el-udgift. Beretningen blev godkendt med applaus.


      P.3: Regnskabet blev fremlagt med et underskud på 210.626,05 kr.
      Balancen blev fremlagt. Revisorerne havde underskrevet regnskabet.
      Underskuddet blev forklaret, derefter blev regnskabet godkendt med
      et klart flertal af medlemmerne.  


      P.4: Fastsættelse af kontingent: Bestyrelsen foreslog at hæve kontingentet som følger. Medlemskab 225 kr pr sæson, Aktivitet 225 kr pr sæson. Ekstra aktivitet 225 pr sæson. Passiv medlemskab 225 pr år.
      Ny pris for Medlemskab 225 kr + Aktivitet 225 kr = 450 kr for en sæson
      Ny kontingent er gældende fra sæson 2. 2023
      Flere medlemmer gav udtryk for at det forsat var billigt, med et klart flertal blev forslaget vedtaget.
      Bestyrelsen takkede for at forslaget blev vedtaget.


      P.5: Behandling af indkomne forslag: Der var ikke indkommet nogen forslag.


      P.6: Valg til bestyrelsen for 2 år: Benny, Per var på valg og de blev genvalgt begge to.


      P.7: Valg af 2 suppleanter for 1 år. På valg var Hazel og Annette. De blev begge genvalgt og Anja som har været medlem i flere år ønskede at stille op som suppleant. Fra forsamlingen blev der spurt til om vedkommende ikke skulle stille op personligt?
      Nej var svaret, så længe opstillingen skete skriftlig.
      Michael foreslået at vi tog en tredje suppleant ind for et år da der godt kunne bruges ekstra hænder i bestyrelsen det blev vedtaget og det tages op i 2024 om der stadig skal være 3 suppleanter, for så skal vedtægterne ændres.


      P.8: Valg af 2 revisorer. På valg var Finn August og Lisbeth og de blev begge genvalgt.


      P.9: Valg af en revisorsuppleant: Preben opstillet af Lone. Preben blev valgt.


      P.10: Eventuelt: Udvalgenes beretninger.
      *Svømning: Antallet af medlemmer er faldet drastisk men det skyldes nok at kommunen har valgt at sænke temperaturen i bassinerne og slukke for saunaen, men medlemmerne er begyndt at komme tilbage igen og efter sommerferien åbnes der op for den ombygget svømmehal og i den anledning vil der blive flyttet om på vores svømmetid og måske også ugedag i svømmehallen.
      *Boccia holdet har været til et stævne i Randers hvor de fik medaljer med hjem og til efteråret starter de op igen.
      *Hensyntagende gymnastik mandag: vi er er 7 der laver gymnastik og det er Benny der kommer og viser en film med enten stole gymnastik eller stående gymnastik og det fungerer godt.
      *Dame motion onsdag: Der er 12 der dyrker damemotion, Lilian sørger for at låse op og Rigmor underviser, vi holdt afslutning sidst i marts og går ture forskellige steder indtil september hvor vi så vender tilbage til klublokalet. Nu er der oprettet venteliste.
      *Stavgang: Der er ni personer som går stavgang.
      *Dart og Bordtennis: Afventer tilmeldinger, der påtænkes at starte op om aftenen.
      *Kreativ: vi er ca. 8 personer der syr, strikker og hækler, samtidig er der social samvær.
      *Netcafè De der har brug hjælp til mobil, tablet, eller pc henvender sig til Benny. *Bankospil. Er 1 gang om måneden, men det bliver lavet om til 2 gange om måneden. Fra 1.5.2023 køre vi en forsøgsperiode, d.1 og 3 søndag i måneden spilles der Banko.

      Dem der havde ordnet foreningens 50-års Jubilæum fik stor ros for arrangementet.

      Lone spurgte om der kunne holdes et medlemsmøde ca. hver 2 måned- Svaret var at vi godt vil holde et medlemsmøde men ikke hver 2 måned, måske hver 3 måned

      Sonja Rattenborg sagde tak for et rigtig godt Jubilæum.

      Derefter var der kaffe/te og kage til alle. 

      Referent Lilian Saxbeck:

      Del siden

      Ordinære Generalforsamling

      18-03-2023

      Kære alle medlemmer.


      Hermed inviteres alle til den ordinære generalforsamling.

      Onsdag den 29. marts Kl. 19.00 i foreningens lokaler.

      Indkomne forslag skal sendes til bestyrelsen senest 8 dage før.


      1. Valg af diagent og to stemmetællere.

      2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.

      3. Forelæggelse af det forløbne års regnskab til godkendelse.

      4. Fastsættelse af kontigent.

      5. Behandling af indkomne forslag.

      6. Valg til bestyrelsen. ( for 2 år )

      - Benny Petersen ( Modtager gerne genvalg. )

      - Per Saxbeck ( Modtager gerne genvalg. )

      7.Valg af 2 Suppleanter. ( for 1 år. )

      - Hazel Petersen ( Modtager gerne genvalg. )

      - Annette Pedersen ( Modtager gerne genvalg. )

      8. Valg af 2 revisorer og revisorsubbleant findes og stemmes om.

      Finn og Lisbeth ( modtager gerne genvalg. )

      Revisorsubbleanter her mangler en.

      9. Eventuelt.


      Vi glæder os at se alle fremmødte.

      Der vil blive serveret kaffe og kage.

      Øl og Vand kan købes.


      Med Venlig Hilsen
      Formand Benny Petersen.

      Mail:benny120748@gmail.com
      TLF: 28154798

      Del siden

      18-03-2023

      Del siden

      Inden bestyrelsesmødet den 7.9.2022

      27-10-2022

      Lillian fik overrakt et ur med ordene Tusind tak for hendes formandskab i foreningen
      De handicappedes Idræts Forening for Horsens og omegn gennem flere årtier, som
      medlemmerne gennem årene har været glad for hendes store indsats.
      Endnu engang tusind tak for indsatsen, Med hjertelig hilsen Bestyrelsen.
      Lillian blev så bevæget at tårrene stod på spring.
      Det var tydelig for os at se, at Lillian blev både glad, bevæget og beæret over den fine gestus fra foreningen.
      Som bekendt forsætter Lillian som sekretær i foreningen.

      Vi er glade for at se, at Lillian sætter stor pris på opmærksomheden ved at bære uret til daglig.

      Del siden

      Kræmmer/loppemarked i klublokalet

      23-08-2022

      Foreningen vil afholde kræmmer/loppemarked i klublokalet.
      Sønderbrogade 3, 8700 Horsens.
      Lørdag d. 10 september 2022 fra kl. 11:00 til ca. kl. 15:00
      Hvis nogen har lyst til og har nogle ting som de vil sælge den dag.
      Kan der lejes et bord for kun 50 kr.
      Der vil også være mulighed for at købe kaffe og kage til en rimelig pris.
      Vi håber at rigtig mange vil komme for at gøre et rigtigt godt køb.

      Hvis det har interesse og du/i vil leje et bord og vise hvad du/i har så
      henvend jer til Lilian Saxbeck på tlf.23606716 eller på mail:
      lisax@stofanet.dk

      Referat fra ekstraordinær generalforsamling

      13-08-2022

      Referat fra ekstra ordinær generalforsamling d. 9-8-2022 kl. 19:00 i vores
      klublokale Sønderbrogade 3 8700 Horsens.

      Der var mødt 32 personer op.
      Den fungerende formand Benny Petersen bød velkommen.
      Michael fra DGI. Blev valgt til ordstyrer.
      Jens Per, Jann og Lilly blev valgt til stemmetællere.

      Vi fik en seddeludleveret og på den kunne skrive et navn på som vi ville forslå til bestyrelsen og hvis de ville
      sagde de ja og hvis de ikke ville sagde de nej: Der var følgende der sagde ja:
      1. Rita: fik 29 stemmer
      2. Per: fik 19 stemmer
      3. Jann: fik 27 stemmer
      4. Dennis: fik 6 stemmer
      5. Lilian: fik 22 stemmer
      6. Preben: fik 17 stemmer
      7. Lone Andersen: fik 8 stemmer.

      Der skulle vælges 4 nye bestyrelsesmedlemmer og det var dem der fik flest stemmer.
      Valgt til bestyrelsen for 2 år blev Rita, Jann og Lilian
      Valgt for et år blev Per.

      Der var en rigtig god stemning under hele generalforsamlingen.
      Der blev serveret kaffe, småkager og en øl/sodavand under mødet som sluttede 20:30.
      Referent: Lilian Saxbeck

      Vi holdt et konstituerende møde lige efter og vores bestyrelse ser nu således ud:
      Formand: Benny Petersen på valg i år 2023
      Næstformand: Jann Nielsen på valg i år 2024
      Kasserer: Rita Nielsen på valg i år 2024
      Sekretær: Lilian Saxbeck på valg i år 2024
      Almindeligt bestyrelsesmedlem: Per Saxbeck på valg i år 2023
      Suppleanter: Hazel Petersen og Annette Petersen begge på valg i år 2023.
      Ordstyrer: Michael

      Ekstraordinær Generalforsamling

      31-07-2022

      Dato: D. 9.8.2022
      Kl. 19.00

      1: Velkommen: V. Konstitueret Formand Benny Petersen
      2: Valg af ordstyrer:
      3: Valg af 2 Stemmetæller.
      4: Valg af 2 Bestyrelsesmedlemmer.
      5: Valg af 1 Sekretær
      6: Valg af 2 Suppleanter

      Med Venlig Hilsen
      DHIF Horsens

      Sønderbrogade. 3
      8700 Horsens

      Generalforsamling

      13-07-2022

      Hej Alle

      Der er Generalforsamling d. 9/8-2022 kl. 19:00